Menu

anigif

A+ A A-

Jumping aneb vyskákej to ze sebe!

V poslední době je moderních forem cvičení či posilování opravdu plno. Způsob, jak vyplavit endorfiny a dát nějaké to kilo dolů, si každý může vybrat dle svého gusta. Není to už jen aerobik a jeho deriváty, velký boom zaznamenala nedávno zumba, kterou (na rozdíl od aerobiku) cvičí často i muži. My vás tento měsíc vezmeme do světa jumpingu – skákání na trampolínách, které představuje komplexní, účinnou a zábavnou formu tělesného pohybu.
Že jste na trampolíně byli naposledy jako malé děti? A pro dospěláka se to nesluší? Kdepak, jumping pomalu ovládá fitness centra a hodiny bývají zaplněné několik týdnů dopředu.
Kdo si však pod jumpingem představí pouhé hopsání, je na omylu. Tento akční sport je založen na různě náročných kombinacích rychlých a pomalých poskoků, dynamických sprintů, balančních i silových prvků a strečinku. Všechny tyto části mají svůj vlastní význam a navazují na sebe v určitém pořadí. To vše doplňuje rytmická hudba, která vás nabudí k lepšímu výkonu. Navíc celou dobu sportujete v tzv. aerobním pásmu, které je pro spalování tuků to nejlepší.
„Hodina mě úplně nahecovala, parádně jsem se zpotila, a navíc jsem se u toho i bavila,“ sděluje své první dojmy sportovkyně Hanka Blumenthalová. I já osobně jsem dlouho neviděla tolik spokojených, (potem) zářících tváří, nejenom ženských, když se po proskákané hodině vracely do šaten. A přiznávám, že moje tvář zářila úplně stejně.
Jumpingem posílíte nejen svou fyzickou, ale i psychickou odolnost, navíc jednoduše a zábavně. Za jednu hodinu se doslova vyskáčete z denních problémů a starostí, uděláte dobře svému tělu a to vše naprosto bezpečně a s pozitivními účinky na zdraví. Je prokázáno, že skákání příznivě působí na kardiovaskulární, trávicí i nervový systém. Pro ty, kteří se bojí o své klouby, máme další dobrou zprávu: toto cvičení nezatěžuje kloubní aparát tolik jako cvičení na posilovacích strojích či s činkami. Takže pokud máte sedavé zaměstnání nebo bolesti zad, vůbec neváhejte a skočte do jumpingu!
Zaskákat si můžete samozřejmě také zcela individuálně na kterékoliv trampolíně, na kterou narazíte, ať už vaší nebo veřejné, nejlepší je však navštívit organizovanou hodinu ve fitness centru (v Olomouci např. Club Koruna). Na jumping jsou totiž nejlepší speciální trampolíny s madlem o průměru přes jeden metr. Doporučujeme si lekci předem rezervovat, za hodinu zaplatíte 90 Kč, studenti 75 Kč. Tak co, odskáčete si to?

Zanechat komentář

Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.

zpátky nahoru

Starší čísla časopisu k prohlédnutí

  • paces-01-2012paces-02-2012paces-03-2012paces-04-2012paces-04-2012paces-08 paces-07 paces-08
  • paces-09paces-10paces-11paces-10paces-10paces-14paces-15 paces-16
  • paces-17paces-18 paces-19 paces-20 21obalka-212324
  • 25262728Paces-29paceswebpaces-rijen2017paces32-titulka
  • paces34/titulka paces2018-1